LeukeSpellen.Be

Denk Spelletjes: Zoektocht in de crypte, Pipe Down, Gem Mania, Schakelaar spel

Advertentie
Hout in evenwicht

Hout in evenwicht

Denk Spelletjes ? Dit is een uitdagend highscorespel waarin je houten en metalen voorwerpen zo plaatst, dat je erin slaagt om de opdracht uit het level goed uit te voeren. De houten voorwerpen kunnen vallen maar de metalen voorwerpen zitten vast: deze kun je dus gebruiken om je constructie te ondersteunen. Haal jij de beste highscore?
Zoektocht vol mysteries

Zoektocht vol mysteries

Avontuur Spelletjes ? Dit is een mooi getekend avonturenspel, waarin een jongetje op zoek gaat naar de antwoorden op allerlei vragen: "Waar ben ik?" "Waarom verandert alles om me heen steeds?" "Waar moet ik heen?" Het wordt een zoektocht vol mysteries en opdrachten. Ga jij de uitdaging aan?
Uit vrije wil

Uit vrije wil

Avontuur Spelletjes ? Accepteer je de opdrachten die verschijnen op het scherm in de mysterieuze ruimte die je bent binnengestapt? Je moet een goedje injecteren in een doos in één van de magazijnen van VeriTech. Hiervoor moet je eerst op zoek naar een toegangspasje en een injectiespuit. Hierna ga je op pad in de lege bedrijfsruimte, waar je stap voor stap dichter bij je doel komt. Verzamel alle spullen die je kunt pakken, en gebruik ze op het juiste moment om bijvoorbeeld toegangsdeuren te kunnen openen. Veel plezier met dit uitdagende point & clickspel!
Unagi 16

Unagi 16

Denk Spelletjes ? Dit is een heel leuk puzzelspel, waarin je in ieder level bijzondere raadsels moet oplossen. Kijk goed naar de plaatjes en probeer te bedenken wat er van je wordt verwacht. Soms zit het antwoord in een onverwachte hoek!
Drie keer snijden

Drie keer snijden

Denk Spelletjes ? In dit grappige denkspelletje krijg je drie pogingen om stukken van rode blokken af te snijden, om er een bepaald percentage van te laten verdwijnen. Dit percentage staat links onderaan, en het is zaak om slim te snijden zodat je zo veel mogelijk rood laat verdwijnen in één snede!
Lucky Tower 2

Lucky Tower 2

Avontuur Spelletjes ? Na het populaire spel Lucky Tower is er nu ook Lucky Tower 2: weer zo'n waanzinnig grappig ridderspel! Je bent een ridder die van de koning de opdracht krijgt om een vriend van hem vanuit het dorp veilig naar het kasteel te brengen. Onderweg naar het dorp zul je rovers en trollen moeten verslaan, en in het dorp zelf moet je ook allerlei opdrachten uitvoeren voordat je Anton mee kunt nemen naar het kasteel. Eén tip: een goed gebit zorgt voor een goede gezondheid, dus probeer om gaatjes zo snel mogelijk op te vullen met nieuwe tanden. Let goed op want soms zitten er nuttige hints in het spel verborgen. Dit spel is het leukst met het geluid aan!
Duivelse blokjes

Duivelse blokjes

Denk Spelletjes ? Vanuit een pentagram schiet jij kikkervisjes naar rode, duivelse blokjes en bolletjes. Het doel is om deze figuren van hun platform te laten vallen. Er zijn sterretjes te verzamelen: pak deze allemaal! Hoe meer kikkervisjes je 'gebruikt', hoe meer punten het je kost. Je hoeft trouwens niet alle duiveltjes te laten verdwijnen om naar het volgende level door te gaan: zodra het doel is bereikt, kun je door.
Wakker worden Pa! 2

Wakker worden Pa! 2

Denk Spelletjes ? Monster Junior doet niets liever dan Monster Senior wakker maken! Monster Senior is hier niet altijd even blij mee... Zorg jij ervoor dat Monster Junior bij Monster Senior komt? Verwijder hiervoor in de juiste volgorde de juiste blokken. Let op: sommige blokken kun je niet wegklikken!
Eilandreis

Eilandreis

Behendigheid Spelletjes ? Quozzle is een bijzonder wezentje met maar twee ledematen. Ze woont samen met haar familie en vrienden op een eiland. Op een dag komt er een schip vol indringers aangevaren. Deze ontvoeren de dorpsbewoners en steken het dorp in brand. Het lukt Quozzle om te ontsnappen, en ze besluit om naar het dorp aan de andere kant van het eiland te lopen, om van daaruit haar zussen van het schip te redden. Zonder jouw hulp gaat dit haar niet lukken omdat ze zich vrij onhandig verplaatst, dus doe je best voor haar en haar zussen!
Kerst bij de Dibbels

Kerst bij de Dibbels

Kerst Spelletjes ? Het is Kerst bij de Dibbels! In deze Kerstaflevering moet de Dibbelkoning van steen naar steen zien te komen. Onderweg komt hij helaas allerlei hindernissen tegen. Misschien kunnen zijn onderdanen hem helpen om over deze hindernissen te komen? De Dibbels transformeren zichzelf in bruggen, trapjes en stapstenen. Ze voeren alle opdrachten trouw uit, zelfs als ze dit met hun leven moeten bekopen! Zorg jij ervoor dat de koning heelhuids overkomt? Vergeet ook niet dat er zo veel mogelijk Dibbels naar de overkant moeten komen!
Ik zag haar staan

Ik zag haar staan

Behendigheid Spelletjes ? Het is liefde op het eerste gezicht tussen deze poppetjes. Zij blijkt echter een zombie te zijn... Daarom besluit het zwarte poppetje om het roze poppetje in een kooi te stoppen: zo heeft hij zijn geliefde toch bij zich, maar kan ze hem niet aanvallen. Help jij het zwarte poppetje om in ieder level het roze poppetje naar de kooi te lokken?
Ultieme waterval

Ultieme waterval

Denk Spelletjes ? Een nieuw spel in de 'Waterval'-serie! Plaats de spiegels, teleportatievensters (soort paarse knopen) of wind (blauwe knoppen) zo, dat de gekleurde straal afbuigt en de witte vormen met vloeistof vult.
Monsters tegen corruptie

Monsters tegen corruptie

Aktie Spelletjes ? Glowinwood is een oerbos waar vriendelijke geesten wonen, die ook een goede band hebben met een aantal mensen uit de stad. Jij bent één van die mensen. In de stad woont ook een een berucht zakenman, Lupen Tintain, die het bos graag in zijn bezit zou willen hebben omdat er olie in de grond zit. Dankzij corrupte ambtenaren is het Lupen gelukt om Glowinwood als hoofdprijs in te zetten bij een monstergevecht. Train jouw monstertjes en zorg ervoor dat ze Lupens monsters verslaan, zodat het bos behouden blijft! In de 'Skills management'-zone kun je je monsters uitrusten met verschillende actieve en passieve vaardigheden. In de 'Combat zone' kun je het gevecht aangaan en in het 'Food' gedeelte kun je je monster te eten geven. Iedere soort voedsel heeft zijn eigen effecten.
Scribbles 2

Scribbles 2

Denk Spelletjes ? Speel dit leuke, uitdagende tekenspel waarin je de 'Scribbles' naar een doosje moet leiden door lijntjes te tekenen. Eenvoudig, zou je zeggen, maar niets is minder waar! Er zijn namelijk allerlei obstakels die alle kanten op bewegen en zo de Scribbles overal heen schieten. Teken je lijnen precies zo, dat de Scribbles toch in de doos belanden! Als je je vergist, kun je je lijn uitgummen en opnieuw beginnen, net zo lang tot je inkt op is. Veel tekenplezier!
Piraten op de noordpool

Piraten op de noordpool

Denk Spelletjes ? Laat de schatkistjes in het ijzige water van de noordpool vallen, zodat de piraten ze op kunnen pikken. De kistjes moet je in beweging brengen door bijvoorbeeld kettingen door te snijden. Ook kun je er andere voorwerpen tegenaan laten rollen en zelfs bommen laten ontploffen, zodat deze de schatkist in het water duwen. Ijsschotsen kun je trouwens ook laten verdwijnen door erop te klikken.
Jacht op XY

Jacht op XY

Behendigheid Spelletjes ? Dit is een behendigheidsspel waarbij precisie en geduld twee belangrijke vaardigheden zijn! Zorg dat de X-Y-coördinaten rechts bovenin het scherm overeenkomen met het punt waarop je richt, en klik om te scoren. Het is nog best lastig om dit punt precies te raken. Raak zo veel mogelijk coördinaten in de 60 seconden die je hiervoor hebt!
Elektronen verbinden

Elektronen verbinden

Denk Spelletjes ? Verbind alle elektronen met elkaar en maak zo een schakeling. De lijnen mogen elkaar niet kruisen, dus het is zaak om goed na te denken voordat je begint met elektronen verbinden.
Van schots naar schip

Van schots naar schip

Behendigheid Spelletjes ? Zorg dat alle Vikingen die in het ijs zitten opgesloten, op hun schip komen. Hiervoor moet je de ijspegels waar ze in vastzitten, lossnijden van de rest van het ijs. Het wordt steeds ingewikkelder doordat de ijsblokken over het ijs moeten schuiven: daar kunnen ze achter allerlei obstakels blijven haken. Vul deze op met ander ijs, of snijd ze weg. Hoe minder sneden je maakt, hoe beter dit is voor je score!
Getekende ontsnapping

Getekende ontsnapping

Avontuur Spelletjes ? Dit vosachtige meisje kan iets heel bijzonders: dingen laten verschijnen of laten verdwijnen. Zo kan ze bijvoorbeeld bruggen bouwen om over afgronden te lopen. Blauwe bouwwerken moeten ergens op rusten om op hun plaats te kunnen blijven, rode bouwwerken blijven ook op hun plaats wanneer ze nergens op rusten. Ga met het vossenmeisje op avontuur en verzamel zo veel mogelijk hartjes en muntjes.
Oranje bij oranje

Oranje bij oranje

Denk Spelletjes ? Help het oranje figuurtje om bij het andere oranje figuurtje te komen. Hiervoor zul je een heleboel rode figuren weg moeten klikken. De stapel blokken waar het figuurtje op staat, is vaak wankel. Klik de juiste blokken weg om het evenwicht te bewaren!
Dodelijk gemakkelijk

Dodelijk gemakkelijk

Aktie Spelletjes ? Een wetenschapper wil uitzoeken welke bijzondere diersoort hij heeft gevonden en wat de achtergrond van dit dier is. Leid jij hem door zijn eigen verhaal heen door op de juiste momenten op de juiste voorwerpen te klikken? Alleen dan kom je tot de ontknoping van het mysterie!
10 is terug

10 is terug

Denk Spelletjes ? De 10 is terug! Ook in het vervolg op dit leuke denkspel verplaats je de vakjes met cijfers zo, dat ze uiteindelijk samen 10 vormen. Het kan zijn dat je dit meerdere malen in één veld moet doen. Denk goed na voor je een cijfer verplaatst, want volgorde is belangrijk!
Schildpadje ontsnapt

Schildpadje ontsnapt

Behendigheid Spelletjes ? Een schildpadje is door een kok in een pan gestopt: hij wil soep van hem koken. Laat de schildpad ontsnappen voor het water te heet wordt: dit kan alleen wanneer hij voldoende snelheid heeft opgebouwd! Hierna begint de uitdaging: pak zo veel mogelijk muntjes en val niet tussen twee aanrechten in!
Robots op grote hoogte

Robots op grote hoogte

Denk Spelletjes ? Welkom in de toekomst! In de bouw werken geen bouwvakkers meer, maar robots, die foutloos en efficiënt werken. Wel hebben ze een nadeel: ze hebben geen hoogtevrees en kunnen dus zo de diepte in storten. Daarom stuur je wat oudere robots de hoogte in, om de zaak wat veiliger te maken en moeren te verzamelen. Ze kunnen zich van platform naar platform verplaatsen met een soort oranje stralen, die je kunt weghalen om ze op een andere plek weer te plaatsen. De robot slaat deze stralen op in zijn batterij maar er is slechts beperkt plaats in deze batterij. Je kunt dus geen oneindig aantal stralen meenemen. Zorg dat je stralen meeneemt in de lengtes die je ook nog nodig zult hebben.
Sterke tentakels

Sterke tentakels

Avontuur Spelletjes ? Squidy de kleine inktvis wil naar de verjaardag van zijn oma. Hij moet hiervoor wel allerlei gevaren trotseren. Zijn sterke tentakels helpen hem hierbij: hij kan zich vastklemmen aan stenen om zo omhoog te klimmen. Kijk je uit voor de scherpe, houten pinnen? Als hij daarop terechtkomt, gaat hij dood! Zorg dat Squidy alle sterren heeft gepakt voordat hij in de badkuip springt om naar het volgende level door te gaan.
Monsterlegioen

Monsterlegioen

Aktie Spelletjes ? Monsterlegioen is een leuk oorlogsspel waarin jij je eigen leger samenstelt met behulp van een soort kaartensysteem. Om de 15 seconden mag je een 'power card' pakken, waarmee je een nieuwe soldaat kunt inzetten. Trek met je leger ten strijde tegen allerlei vijandige soldaten en monsters, om aan het eind het gemene Beest te verslaan. Gebruik verschillende tactieken tijdens het gevecht, om je kansen op een overwinning te vergroten. Zorg dat je alle munten pakt, voor upgrades. Succes!
Labyrint in lagen 3

Labyrint in lagen 3

Denk Spelletjes ? Wat een bijzonder labyrint: eentje met verdiepingen, waarvan iedere verdieping wel een deur, sleutel of andere uitdaging bevat. Je zult dus telkens van verdieping moeten wisselen om alle onderdelen te verzamelen die nodig zijn om bij de uitgang te komen. Sterren leveren je extra punten op, maar zijn geen vereiste. Sleutels wel: zonder sleutels kun je de deuren niet openen waar je doorheen moet om de uitgang te bereiken. Een leuk denkspelletje waarbij snelheid ook nog eens een rol speelt!
Dodelijk gif SA

Dodelijk gif SA

Aktie Spelletjes ? Speel nu dit bijzondere deel uit de 'Dodelijk gif'-serie! De multinational Dynasty Industries is jouw planeet langzaam aan het vergiftigen. Nadat je hun laboratoria hebt vernietigd, ben je terechtgekomen in een ondergronds gangenstelsel waarvan je geen flauw idee hebt waar het heen leidt. Nu is er geen weg meer terug! Je bent niet alleen in dit ondergrondse gangenstelsel: er zijn ook bewakers. Houd deze bewakers goed in de gaten: als ze met hun rug naar je toe staan, kun je je verplaatsen, anders niet. Val ze van achteren aan door op ze te klikken en vervolgens op de gele hand boven hen te klikken. Ook hier geldt weer: kies het juiste moment, want wanneer de bewaker zich te vroeg omdraait, ben je er geweest! Druk op de juiste letters (W, A, S of D) om de bewaker vervolgens aan te vallen. Succes!
Slapende doosjes 5

Slapende doosjes 5

Behendigheid Spelletjes ? Dit is alweer het vijfde spelletje uit de 'Slapende doosjes'-serie. Ook in dit spelletje is het de bedoeling dat je slapende doosjes wakker maakt. Deze keer doe je dit door figuren te tekenen, die vervolgens veranderen in blokjes hout. Zorg ervoor dat de stukjes hout de doosjes direct of indirect aan het wankelen brengen. De doosjes vallen zo om en worden wakker. Combineer de houten figuren handig met elkaar, om het doosje in zo weinig mogelijk pogingen wakker te schudden. Hoe hoger je komt in de levels, hoe ingewikkelder het spelletje wordt!
Pike Club 2

Pike Club 2

Denk Spelletjes ? De Pike Club, een crimineel genootschap, is van plan om je te vermoorden aangezien je nog een schuld bij ze hebt staan. Je krijgt nog één kans van ze om je schuld in te lossen... gaat dit je lukken? In dit geheugenspel zoek je gelijke blokjes bij elkaar om geld te verdienen waarmee je je schuld kunt afbetalen. Sommige kaarten kun je maar beter niet omdraaien want dan verlies je een leven!
Oranje zwaartekracht

Oranje zwaartekracht

Denk Spelletjes ? Een grappig denk- en behendigheidsspel waarin een sinaasappel alle citroenen moet opeten voordat hij naar de uitgang mag (een grijs rondje, wordt groen zodra alle citroenen op zijn). Hij heeft hierbij je hulp nodig: jij kunt het touw waaraan hij hangt, doorsnijden, zodat hij omlaag valt of omhoog vliegt. Soms is het slimmer om het sinaasappeltje op een andere manier te laten bewegen: bijvoorbeeld door het roze rondje te verplaatsen of door de hendel die aan het groene rondje zit, rond te draaien, waardoor het een soort katrol wordt. Zo kun je het touw langer of korter maken. Je kunt het touw verbinden met groene rondjes waarin pijltjes staan. Deze pijltjes geven de richting aan die de sinaasappel op gaat zodra het touw wordt doorgesneden. Zorg dat de sinaasappel alle citroenen opeet zonder dat hij tegen de scherpe punten aan komt!
Tegels stapelen

Tegels stapelen

Denk Spelletjes ? Stapel alle tegeltjes zo op dat er één (hoge) stapel ontstaat. Hoe ga je te werk in dit uitdagende denkspelletje? Klik op een vlak waaraan twee tegeltjes grenzen om zo alle aangrenzende tegeltjes naar het vlak te verplaatsen. Probeer om te eindigen op het gele vakje met daarop een ster, voor een bonus!

Spelletjes - Denk Spelletjes Little Game